Jeles..


Assalamualaikum..

jeles a.k.a cemburu??

apekah??

Bila ikut hati, akan binasa..maka haruslah sentiasa berbalik kepada keimanan..

setiap peristiwa yang di lalui dan yang di hadapi amat mematangkan diri..

ikut hati, nak je ikut orang..tapi bila memikirkan keupayaan diri tidak mengizinkan, maka haruslah berbalik kepada yang asal..

dan dengan terjadi sifat cemburu ini, maka aku berbalik kepada persoalan dan pertanyaan buat diri sendiri..

PERLUKAH AKU CEMBURU? KENAPA AKU MESTI CEMBURU? HEBAT SANGATKAH PENANGAN CEMBURU? APA AKU AKAN MENJADI BAHAGIA AKIBAT MENGIKUT PERASAAN HAWA NAFSU DAN HASAD DENGKI?

jadi, kesimpulannya, aku berpikir balik, semua ini adalah ujian dari ALLAH buat hamba2 nya..dan ALLAH sedang menguji aku dan yang pasti nya aku tewas sebab aku hanya manusia biasa yang masih lagi merangkak2 untuk memperbetulkan dan untuk menyiapkan diri aku dan yang pasti untuk sentiasa memperingatkan diri sendiri untuk sentiasa bersukur di atas setiap kurniaan diberikan oleh NYA...
Berikanlah aku masa untuk mengenali diri aku sendiri sebelum aku mengenalkan diri aku pada orang lain dan sebaliknya.....

Marah? ya..kadang2 aku marah dengan diri aku dan kadang2 aku rasa apa yang aku lakukan ni tak berbaloi buat aku, tapi sejenak fikiran aku akan berbalik semula kepada persoalan di atas.. PERLU KE AKU JADI MACAM NI?BAGUS SANGATLAH AKU BUAT MACAM NI KAN? HEBAT SANGAT KE SAMPAI AKU KENA BUAT MACAM NI??dan bermacam2 lagi yang dimana aku tak sedar yang aku bermonolog dengan diri sendiri!

Setiap orang mesti ada cara yang tersendiri dalam melalui bahtera kehidupannya dan yang pasti setiap insan mengimpikan syurga di dunia dan yang paling penting di akhirat kelak.. tidak salah untuk mencari kebahagiaan di dunia asalkan tidaklah hanya berlandaskan kepada nafsu sahaja. yang utama kepada yang Maha Esa. pengorbanan di dunia tidak lah sia-sia kerana ganjaran yang mutlak dan hakiki adalah di Sana dimana aku sendiri belum pasti sama ada aku layak ataupun tidak.

Perjalanan seorang insan sudah termaktub dan tertulis di LUH MAHFUZ.. apa yang ku harapkan, hanyalah untuk menjadi lebih baik agar apa yang ingin di capai tidaklah sia-sia..




:: Siapa yang tidak menginginkan kebahagiaan?? cuma masa dan waktu ini bukan tertulis untuk ku..







:: Untuk mempunyai sebuah "Baitul Muslim" adalah impian kita semua ::




:: Biarlah ini menjadi Rumah kediaman ku yang dapat ku bermastautin bersama insan yang terpilih buat ku nanti ::




:: Dan Biarlah Kekasih ALLAH ini menjadi saksi di atas segala ketentuan yang telah ditetapkan olehNYA ::








:: Tiada apa yang kuharapkan hanyalah untuk menjadi seorang yang lebih baik pada masa akan datang..ku mohon agar dipermudahkan segalanya... ::


P/S: ini hanyalah sekadar luahan perasaan dari hati seorang gadis yang hanya mahukan ruang untuk mengekpresikan apa yang di rasai..tiada kaitan diantara yang hidup mahupun yang telah tiada..ini sekadar monolog dan sekadar sesi muhasabah diri dan mahu dikongsikan bagi sesiapa yang sudi berkongsi..TQ

Bahagia..


Assalamualaikum..

SAYA BAHAGIA MELIHAT INSAN YANG SAYA SAYANG BAHAGIA!!!!

itu ungkapan yang paling sesua untuk saya ungkapkan sekarang! melihat kawan2 menngecapai bahagia dan sekaligus rasa bersyukur tidak terhingga kepada rakan2 saya..

Alhamdulillah, kejayaan yang di raih hari ini seharusnya di tempuhi dengan rintangan yang banyak sekali dan kata kuncinya yang pasti adalah SABAR!


Tempoh hari, nak berkongsi cerita tentang salah satu kebahagiaan yang saya rasakan sekarang adalah, apabila Abang angkat atau boleh di kategorikan sebagai senior saya sewaktu saya masih lagi dalam SUKSIS menanya khabar saya..Almaklumlah menjalani latihan dalam pulapol dan bakal mengakhiri pengajiannya dan latihan kemungkinan pada akhir tahun ini..kursus induksi dah di jalani dan Alhamdulillah beliau telah lulus dan sekarang masih menunggu keputusan ujian undang2 beliau pulak..

Tiada apa yang dapat di gambarkan betapa gembiranya hati seorang adik tatkala melihat seniornya sangat bersungguh2 dan sangat " determine" dalam mencapaicita2 nya yang ingin menjadi seorang anggota polis..dan ya, dan mungkian dia berimpian untuk menjadi ketuapolis negara suatu hari nanti..

berbekalkan dengan doa dan sokongan padu daripada Ahli keluarganya dan kekasihnya jua, itu yang membuatkan dia tak berhenti dari terus mencapai impiannya..


:: ini senior saya kat dalam pulapol and kekasih hatinya :) ::


cerita kedua ialah, BFF saya selamat bertunang dengan pilihan hatinya..ALHAMDULILLAH :)


di selamat bertunng pada tarikh 7hb iaitu hari kedua kita menyambut hari raya AIDILADHA...bagus2..huhu..gambar yang di ambil dari facebook beliau..


:: i like this picture very much ::

ok babe..kalau ko baca lah kan entri ni, huhu..aku pulak yang nak menangis kan!!
happy+excited+sedih+suka..semuanyalah..mmg itu sudah tertulis di LUH MAHFUZ..banyak benda yang kita lalui and banyak benda yang kadang2 kita tak sedar apa yang berlaku bukan...banyak benda yang jadi kat kau and banyak benda jugak jadi kat aku cuma kita kadang2 abaikan je..huhu..
anyway, x nau jadikan ini sebagai medium luahkan perasaan,,hahah..just that need you to know that you have got the men that u'll always dream for :) let him lead you till Jannah~~ insyaALLAH..

:: i'm HAPPY because YOU ALL make me HAPPY :: SUBHANALLAH, you've make me happy just because of you YA'ALLAH..no words can describe my feelings.. ::

Hopefully..


Assalamualaikum..

Berkurun lama ku rasakan tidak menjengah ke blog ini... wah!! huhu.. menghilangkan diri buat seketika dari berblogging ini bukan sebab apa, tapi sebab utama nya xdapat berwifi di mahallah sebab there is no connection to IIUM COMMUNITY!!
whatever~~~~~~~

sementelah beberapa kutun tidak bermadah pujanga, sebab masa2 terluang ku di isi dengan memikul tanggung jawab ku di office.. Alhamdulilah, contract ku di sambung sehingga bulan 12 nanti..Alhamdulillah.. ( tetiba mcm nak terus kerja je)..huhu..

Hari raya Aidiladha bakal menjelang tidak lama lagi dan jemaah haji sekarang bersiap kan diri untuk menghadapi diri di padang arafah!!! itulah kemuncaknya yang di nanti kan olehsetiap para jemaah haji..

oh!! sungguh aku cemburu..cemburu kenapa? ya! cemburu kerana melihat jemaah2 ini menunaikan haji..dan semoga mendapat haji yang mabrur! tiada seindah kata yang dapat di lafazkan..Subhanallah..indah dan agungnya penciptaanMU!!!
ok..di akhiri dengan sedikit kata hati yg tersimpan..huhu..


Kusimpan namanya di sudut hati,
Demi sebuah keredhoan,
Ya Allah kuatkan hati ini,
Bantu kami bermujahadah,

Ya Rabb..
Bantu kami, hamba-Mu,
Yang mencari,
Sedang mencari,
Dan masih mencari,
Erti cinta sejati..

Cinta dua insan yang dibatasi syariat-Mu,
Tanpa digugat setitik bisikan nafsu,
Yang ada hanyalah,
Sebuah ketagihan cinta,
Sebagai wadah menggapai cinta agung-Mu..

Ya Rahman...
Faqirnya kami, lemahnya kami,
Sungguh tak terdaya,
Segalanya milik-Mu,
Kepada-Mu segalanya dikembalikan..

Ya Muhaimeen,
Namun ku gusar..
Dengan mujahadah ini,
Apakah dia bisa setia,
Apakah dia bisa menunggu,
Apakah kami bisa tabah,
Higga ke akhirnya...

Ya Rabbul Izzati,
Engkaulah Pemilik segala hati,
Peganglah hati-hati kami,
Peliharalah hati-hati kami,
Jagailah, bajailah dan siramilah hati-hati kami,
Dengan cahaya keimanan kepada-Mu..

Agar kami bisa terus bermujahadah,
Hingga waktu menentukannya..
Ameen ya Rabb..




:: ANDAI SEMUA ITU SUDAH TERTULIS BUATKU ::





:: Yes!! i'm in LOVE..in LOVE with my Creator..and for sure to PROPHET MUHAMMAD S.A.W ::