semua hanya DIA...


assalamualaikum..berblogging seketika di opis...almaklumlah..musim cuti sekolah..jadi ramai staff yg sedang bercuti.. nak di jadikan cerita, di berikan tugas untuk meng fotostat kan flow chart yg ada kan.. jadi, alhamdulillah sekarang sudah settle and dptutnya tadi x settle lagi..anyways, hoping that this day will be smoothly and insyaALLAH will be blessed..

hari2 yang dilalui sgt berbeza..dan setiap hari pengalaman juga diperolehi dgn cara yang berbeza..melihat kepada reaksi rakan2 sekeliling mengharungi hidup mereka, diri ini kadang kala tertanya, adakah orang sekeliling ku melihat aku seperti mana aku melihat mereka?

semuanya masih tanda tanya bagiku...

untuk sekian kalinya, aku berupaya dan masih lagi usaha untuk mencari diri ku dan yg pasti ingin mencari ruang buat diri aku untuk menjadi yang terbaik..aku tidak cantik pada mata dunia, tapi mohon ku kelak agar aku di pandang cantik di akhirat sana..

mohom perlindungan dari MU YA ALLAH.. apa yg aku lakukan dan apa jua bisikkan hati ku, aku mohon agar kau lindungi lah hamba Mu yang lemah ini..

melihat kepada ramai orang yg akan mengerjakan umrah, membuat kan hati aku cemburu dan kadang kala agak sedih..kadang2 aku minta agar diri aku berhijrah ke sana..satu perasaan di mana sukar untuk di gambarkan..entah..........

masih lagi tertanya2......rindu, itu sudah pasti..untuk menebuskan perasaan rindu aku kepadaNya, aku sentiasa membayangkan diri aku terbang menjangkaui awan nano yang ada..atau pun awan kumulunimbus ( entah betul entah tidak ejaannya) :P

kurniakanlah kekuatan yg ada untuk ku mengharungi dan melalui hari2 ku yg penuh dugaan ini..

diri aku tidak sempurna, diri aku tidak lah sebagus org lain, setiap yg di lalui oleh ku ini pasti akan si rasai oleh semua umat manusia bukan..mmg sudah fitrah manusia begitu..ah! mcm2 yg ingin aku bebelkan...tapi tiada pangkal hujungnya........

manusia oh manusia! nasha oh nasha! :) x baik mengeluhkan :) pesanan dari seorang sahabat ku....

tapi yg harus dan yg memastikan tanggungjawab ku sebagai hambaNYA ialah

~~ hidupku, dan matiku hanya lah untuk MU..solat ku yg pastinya dan amalanku hanya lah untuk mu YA ALLAH ~~

0 comments:

Post a Comment