Antara dua kasih..


Currently is listening to MESTICA..KERANA CINTA...

some of the lyrics yang kadang kala menyentap akal dan fikiran...x kurang juga naluri dan hati...
sebagai manusia biasa, hati ni kadang2 jahat dan kadang2 cuba utk menjadi baik...
tp, kadang2 tergoda juga dgn pujukan syaitan....
mungkin sesetengah org akan kata poyo or what so eva...

tp secara jujurnya, disini aku ingin menceritakan apa yang aku rasa sekarang setelah menjalani ibadah umrah..
mungkin sesetengah org beranggapan, baru je umrah, bukannya haji lagi..x payah ah nak berlagak ke, poyo ke..biasalah..mulut org kan..hati manusia tak semuanya sama..

sudah hampir sebulan setelah aku pulang dari Tanah Suci Mekkah dan dari saat itulah, aku berangapan bahawa aku adalah insan yg paling bertuah saat ini...

memang apa yang berlaku di sana adalah sesuatu keajaiban..melihat sendiri dgn situasi yg sebelum ini hanya di gambarkan oleh org lain..

Disana, aku dapat merasai betapa khusyuknya solat ku...betapa aku menyerahkan diri aku 100% jepada yang Maha Esa..bagi aku, itu adalah satu saat di mana aku tak akan lupakan sampai bila2..

sujud syukur ku di atas lantai Masjidil Haram...menghadap Qiblat seluruh umat Islam...linangan air mata tak terhenti saat kaki di jejakkan di pintu Masjid..mata terpegun, lidah kelu, mata terpana dengan keindahan dan kebesaranNya YA-Allah..
sujud syukur ku saat tiba dan sujud ku supaya diterima oleh Nya..mulut tak terhenti2 memuji keagungan dan kebesarannya..

Saat mendekati Ka'bah, hati berdebar kerana sesungguhnya aku sudah menemui cinta sejati yang pasti tak akn hilang dari aku untuk selama-lamanya...saat tawaf dan kaki hampir mendekati ka'bah, Dgn doa supaya urusan kami semua dipermudahkan, maka kami semua berkesempatan utk berada betul2 dekat dgn sisi ka'bah, maka tgn dihulurkan dan menyentuh ka'abah...ALLAHUAKHBAR..ALLAHUAKHBAR..ALLAHUAKHBAR..berguguran air mata memanjat doa kesyukuran....

sungguh tidak ku sangka, hati aku luluh dan sayu apabila mengenangkan bagaimana Rasulullah dan sahabat2 yan lain melalui cara yg sama dlm mngerjakan ibadat...menyempurnakan umrah pun sudah selesai..dan aktiviti yang paling aku suka adalah dgn waktu solat sbb saat ini pertama kali dlm hidup ku, menyempurnakan solat fardhu 5 waktu sepenuhnya secara berjemaah di masjidilharam tanpa gagal...

apabila melalui Hajarulaswad dan smkin hampir dgn Multazam, doa di pohon dan mengharapkan agar ia di makbulkan...ALLAHUAKHBAR...

sesungguhnya dan secara jujurnya, sehingga saat ini, aku masih lagi merindukan setiap detik yang di lalaui disana..sungguh besar Anugerah Mu Ya ALLAH~~

aku berharap aku akan dijemput lg sebagai tetamuNya..sungguh aku mahu..sungguh aku rindu..dan sesungguhnya inilah yang di namakan CINTA ABADI...






Aku rindu semuaNya..

~~ KASIH ILLAHI TIADA BERSEMPADAN..

TAK MEMILIH SIAPA HINGGA KE AKHIR..

KEKAL SELAMANYA~~

0 comments:

Post a Comment