Dia..Mereka..Aku..Kami..


Mempunyai sahabat yang berbagai ragam..berbagai cerita..berbagai masalah..berbagai macam cara lagi untuk mempunyai sahabat2..inilah serba sedikit kisah aku, dia, mereka dan kami..hehe... aku kenal dia 2 tahun yang lalu..perkenalan kami sbnarnya secara kebetulan pd mulanya and lps tu atas bntuan kwn2 jugak..masih lg muda masa tu, dia yg hnya baru setahun jgung menjejakkn kaki ke alam university and aku pulak senior nya stahun..diri ini yg masih lg di belenggu dgn kisah hitam, mmg x mau and x pernah membayangkan yg akan juga berkenalan dgn dia scara serius.msa tu hnya lah sekadar teman biasa,,teman untuk luahkan perndapat dan juga teman di kala kebosanan dan kesunyian..mempunyai aliran yg sma, jadi, bnyak yg dikongsi ngenai mata pelajaran kmi sbb yelah, aku senior and dia junior kan..so, xnmpak ape pun yg istimewa..sehinggalah satu saat dimana kami dgn rasmi nya berkawan dgn lebih rapat..masuk tahun yg seterusnya boleh di katakan tahun belajar yg palin bahagia dan paling duka..bhagia krn kami bersama dan duka kerana putus di tengah jalan! hubungan kawan selama setahun akhirnya terputus dek kerana hubungan istimewa selama 3 bulan..sungguh malang nasib ku..huahua..( yg dh lepas tu x pyah dikenangkn?)mula2 semuanya manis..semuanya bahagia..lps tu, dia mendiamkan diri seribu bahasa..tanpa sebab dan alasan, kau mainkan perasaan..hell yeah! aku diminta utk mmmbawa haluan dan arah masing dgn tnpa sebb..bgus betul kan dia itu~~x pelah..xda sbb utk di benci..sbb apa yg jadi pasti ada hikahny..walaupun terpaksa sakit selama setahun menahan hati and selama 2 thun utk bersih dan hilangkan dia dari ingatan aku..biar ramai kawan kn..sbb pda masa itulah mereka memainkan peranan yg penting..thanx to Mr.u know who u are..krn telah menjdikan aku bih kuat n berdikari tnpa ko di sisi..bersyukur~~

Senasib dgn aku jugak,..beb ku juga mempunya pengalamn yg sama..pergi tnpa sebab dan alasan..memainkan perasaan..sungguh malang si lelaki puaka itu ( beb, aku dh mentioned kan) haha..kerana beb ku tlh mempunyai engganti yg di harapkan lebih baik dari kamu n yg mmpu utk membahagiakan beb ku kelak..beb yg sorang ni mmg story nya unpredictable tau..macam lagu Aizat~

" KAU,BAGAI SUSUN SILANG KATA,
RUPA2NYA DI DEPANKU..SEKIAN LMA KU MENCARI~~..

hoho..sesuai sgt..pengganti bg lelaki puaka ni lbih better lh..mmg bukan kuasa ku utk menjudge people, tp, yeah sbb dh sllu nmpk apa yg jadi kt beb aku ni kan and at the same time beb aku akan story mory kat aku..so, i noe pengganti ni lbih baik dr dulu..moga2 hendaknya kan..mmglah bukan kuasa kita utk menentukan siapa jodoh kita..kita x da kuasa, semua sudah tertulis di luh Mahfuz dan kita hnya mmpu memohon supaya diberikan petunjuk dan cahaya kebenaran dlm sesuatu perkara..

dorang dh kenal almost 9 years and dorang berkawan since skolah and now, alhamdulillah..kita x merancang kan..ttp mmg sudah ada utk kita apa yg dirancang oleh Nya~~sentiasa mendoakan yg terbaik utk kalian dan jadikan kenangan yg lepas sbg memori dan semua yg terjadi itu adalah satu epilog dalam kehidupan kita..

Mereka hanya mmpu ketawa..tidak mmpu utk berbuat apa..mereka menangis bila kita menangis..kdg2..mereka sedih, kita hanya mmpu berdiam..oh sahabat2 sengalku..sayang korang sgt!

Kami sentiasa bersama..suka duka,sakit sihat, sentiasa cuba utk bersama..cuba utk menangani masalah kami secara syura..hehe..sentiasa berfikiran terbuka dlm mmberikan pendapt..sentiasa cuba utk menjaga hati sendiri dan juja di antara satu sama lain..kami cuba utk berkongsi semua rasa..dan yang pasti, aku bersyukur padanya kerana telah dikurniakan sahabat2 seperti kalian semua~~

dlm tempoh 2 tahun lagi, kami semua mungkin akn membawa haluan masing dan mengejar impian yg ingin di kecapi..dan pada saat itu, kami berharap supaya di berikan kekuatan dalam menghadapi apa jua cabaran sekalipun krn di saat itu mungkin lagi kami tidak akan bersama spt skg..Oh! x bersedia lg utk meninggalkn semua tu..hope sgt dpt diberikan keadaan begini sampi bila2..huhu..

korang..korang..korang..sahabat yg x pernah lelah..

0 comments:

Post a Comment